بیانیه شوراي‌عالي آموزش و پرورش در محکوميت جنایت تروریستی شاهچراغ:

آدم هاي تكفيري كه بويي از انسانيت نبرده اند

شورای عالی آموزش و پرورش در پي حادثه تاسف بار و غم انگيز حمله تروريستي به حرم مطهر حضرت احمد بن موسي عليه السلام كه منجر به شهيد و مجروح شدن تعدادي از زائران مظلوم در اين مكان مقدس شد، مراتب تسليت خود را به مردم عزيز ايران اعلام مي دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جريان تكفيري و كوردلي كه به هيچ يك از اصول انساني پاي‌بند نيست بار ديگر دست به جنايت عليه زائران بي دفاع حرم مطهر حضرت احمد بن موسي(ع) زد و تعدادي از هموطنان عزيزمان در اين حادثه شهيد و مجروح شدند.

شیطان صفتانی که دنیا را بازیچه امیال و تعصبات جاهلانه خود قرار داده و برای جان انسان ها هیچ ارزشی قایل نیستند و همه چیز را با چارچوب فکری بسته خود می سنجند و وحشیانه به هر عمل زشت و قبيحي دست می زنند، بار ديگر ظالمانه زائران مظلوم و بي دفاعي كه براي عرض ارادت به ساحت مقدس آل پيامبر(ص) در حرم مطهر شاهچراغ گرد آمده بودند را به خاك و خون كشيدند.

اين جنایت هولناك، دل هر انسان آزاده و با وجدانی را به درد آورده و اندوهناك مي كند. بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ، جرم این زئران مظلوم چه بود؟ چرا برخی از انسانها، انسانیت خود را فراموش کرده و خوی حیوانی و وحشی گری به خود گرفته اند و حاضرند برای رسیدن به اميال و مقاصد خود در این دنیای فانی به هر عمل شنیعی دست بزنند؟

امیدواریم امت اسلامي در سایه وحدت، همدلی و اتحاد بتوانند شر گروه هاي منحرف و تكفيري را از سر مردم مظلوم كشورهاي مسلمان كم كنند.

شوراي عالي آموزش و پرورش این فاجعه تاسف بار و دلخراش را به ملت شریف ايران و بویژه خانواده‌های داغدار شهداء تسلیت عرض نموده و برای مجروحین و آسیب‌دیدگان اين حادثه تروريستي شفای عاجل از درگاه خداوند متعال مسئلت دارد.

                                             وَسَيَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ

                                     شوراي عالي آموزش و پرورش